Premii, experiente sau bani?
În cadrul întâlnirilor avute cu clienții noștri una dintre întrebările pe care le primim cel mai des se este: de ce ar trebui să dau premii sau experiente clienților sau partenerilor mei în loc să le dau clasicele tichete cadou sau chiar cash?
O să vă răspundem direct, este mult mai bine să oferiți premii decât bani. Premii non-cash, indiferent dacă sunt premii tangibile sau programe cu puncte cu posibilități de transformare, au beneficii atât pentru consumator, cât și pentru organizator pe care cash-ul pur și simplu nu le poate oferi.
Deși toată lumea crede ca își dorește banii cercetările în domeniu ne arată altceva. Scott Jeffrey, de la Universitatea din Chicago a constatat în cadrul unui studiu că deși participanții au declarat că preferă o recompensă în bani aceștia au performat semnificativ mai bine atunci când au fost în căutarea unui stimulent non-numerar.
Acest lucru se întâmplă dintr-un motiv psihologic, respectiv noi creștem valoarea unui obiect dorit cu mult peste valoarea lui in bani, in mintea noastră văzând premiul ca un trofeu.
Cât de mulți dintre noi își amintesc ce am făcut cu banii pe care i-au primit cash? O recompensă în numerar, dacă nu este semnificativă este frecvent uitată și utilizată pentru cheltuielile obișnuite – mancare , mai ales când există facturi de plătit și bonusul cash se amesteca cu ușurință între cheltuielile de zi cu zi.
In plus, cei mai mulți oameni sunt reticenți în a discuta despre bani cu alții, dar le face mare plăcere sa povestească despre și să se laude cu un cadou tangibil.
Recompense în bani sunt mai puțin eficiente ca un instrument de angajament cu consumatorii și angajați deopotrivă. Cash-ul este mai puțin memorabil și mai puțin apreciat în timp decât premiile non-cash sub formă de puncte, de călătorie sau produse.
Mai mult decât atât , în timp ce programele de recompensare produc valoare adăugată, stimulente în numerar în cele din urmă creează ideea de brand cu discount, în acest fel diminuând valoarea brandului.