Recompensează-ți vânzătorii
Vânzarea prin intermediul reprezentanților de vânzări sau a resellerilor este întotdeauna o provocare.
Dincolo de bonusurile și comisioanele standard pot fi concepute programe de incentive pentru atragerea anumitor comportamente și stimularea vânzărilor anumitor produse. Aici sunt cinci puncte de luat în considerare atunci când doriți punerea în aplicare a unui program de rewards pentru agenții de vânzări.
- Pornește rapid! Atunci când se angajează un agent nou, doriți să vândă rapid. De exemplu, companiile de asigurări de multe ori se uita la primele 30 de zile ca fiind critice pentru agenți. Așa că oferă un incentive de pornire rapidă pentru a-l stimula, cum ar fi un mic bonus la fiecare vânzare în prima lună.
- Fă-l memorabil! Cash-ul este cea mai întâlnita modalitate de stimulare în cadrul concursurilor de vânzări. Deși este facil, nu creează loialitate. Spre exemplu un premiu ca o excursie sau o experiență ca zborul cu balonul sunt amintiri care vor dura mult mai mult decât cash-ul, și va fi întotdeauna asociat cu brand-ul.
- Tine-l in priză! Nu rula același program în fiecare an. Schimba grila de puncte, focusul de pe un produs pe altul, design-ul etc. Poți crea gamification prin construcția de competiție între echipe zonale.
- Învăța și Câștiga! Daca vrei să te asiguri că reprezentanții știu ce anume vând și au citit caracteristicile produselor recomandăm acordarea de premii pentru testarea cunoștințelor pe acele produse. Dacă utilizezi o platformă cu puncte, dă-le suficiente puncte pentru un cadou atunci când ajung la 100% dintr-un chestionar de produs, si un extra bonus după 6 luni, în cazul în care au completat fiecare test.
- Multiplica punctele! Lansarea unui nou produs sau unei categorii cu marjă ridicată sunt motive bune pentru a crea o campanie cu multiplicare de puncte. Dă credit suplimentar pentru un produs sau o familie de produse, asta va stimula vânzări profitabile.
În timp ce toate acestea pot fi gestionate ad-hoc, utilizarea unei platforme dedicate pentru stimularea vânzărilor poate consolida imaginea de brand, crea o relație buna între reprezentantul de vânzări și a produsele dvs. și poate simplifica administrarea programului economisind astfel timp si bani.